Aldrup, K., Klusmann, U., & Lüdtke, O. (2017). Does basic need satisfaction mediate the link between stress exposure and well-being? A diary study among beginning teachers. Learning and Instruction, 50, 21–30.
Aldrup, K., Klusmann, U., Lüdtke, O., Göllner, R., & Trautwein, U. (2018). Student misbehavior and teacher well-being: Testing the mediating role of the teacher-student relationship. Learning and Instruction, 58, 126–136.
Klusmann, U., Aldrup, K., Roloff-Bruchmann, J., Lüdtke, O., & Hamre, B. (2022). Does instructional quality mediate the link between teachers’ emotional exhaustion and student outcomes: A large-scale study using teacher and student reports. Journal of Educational Psychology, 114(6), 1442–1460. https://doi.org/10.1037/edu0000703
Klusmann, U., Aldrup, K., Schmidt, J., & Lüdtke, O. (2020). Is emotional exhaustion only the result of work experiences? A diary study on daily hassles and uplifts in different life domains. Anxiety, Stress & Coping, 34, 173–190. https://doi.org/10.1080/10615806.2020.1845430
Klusmann, U., & Waschke, N. (2018). Gesundheit und Wohlbefinden im Lehrerberuf (1. Auflage). Hogrefe.
Klusmann, U., Richter, D., & Lüdtke, O. (2016). Teachers‘ emotional exhaustion is negatively related to students’ achievement: Evidence from a large-scale assessment study. Journal of Educational Psychology, 108, 1193–1203.
Klusmann, U., & Richter, D. (2014). Beanspruchungserleben von Lehrkräften und Schülerleistung: Eine Analyse des IQB-Ländervergleichs in der Primarstufe. Zeitschrift für Pädagogik, 60, 202–224.
Klusmann, U., Kunter, M., Voss, T,. & Baumert J. (2012). Berufliche Beanspruchung von angehenden Lehrkräften: Die Effekte von Persönlichkeit, praktischer Erfahrung und professioneller Kompetenz. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 26, 275–290.
Klusmann, U., Kunter, M., Trautwein, U., & Baumert, J. (2006). Lehrerbelastung und Unterrichtsqualität aus der Perspektive von Lehrenden und Lernenden. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 20, 131–173.
Klusmann, U., Kunter, M., Trautwein, U., Lüdtke, O., & Baumert, J. (2008). Teachers’ well-being and the quality of instruction: The important role of self-regulatory patterns. Journal of Educational Psychology, 100, 702–715.
Klusmann, U., Kunter, M., Trautwein, U., Lüdtke, O., & Baumert, J. (2008). Engagement and emotional exhaustion in teachers: Does the school context make a difference? Applied Psychology: An International Review, 57, 127–151.
Roloff, J., Kirstges, J., Grund, S., & Klusmann, U. (2021). How Strongly is personality associated with burnout among teachers? A meta-analysis. Educational Psychology Review, 34(3), 1613–1650. https://doi.org/10.1007/s10648-022-09672-7
Schmidt, J., Klusmann, U., & Kunter, M. (2016). Wird alles besser? Tägliches Erleben positiver und negativer Ereignisse von Lehramtskandidaten im Vorbereitungsdienst und Lehrkräften im Vergleich. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 63, 278–291.
Schmidt, J., Klusmann, U., Lüdtke, O., Möller, J., & Kunter, M. (2017). What makes good and bad days for beginning teachers? A diary study on daily uplifts and hassles. Contemporary Educational Psychology, 48, 85–97.
Trauernicht, M., Oppermann, E., Klusmann, U., & Anders, Y. (2020). Burnout undermines empathizing: Do induced burnout symptoms impair cognitive and affective empathy? Cognition and Emotion, 35(1), 185–192. https://doi.org/10.1080/02699931.2020.1806041